E-noviny

Jún 2016

ALDNews

 

Postaráme sa o vás! Asistenčná služba ALD Assistance.


Porucha, nehoda, krádež či vandalizmus sú nepríjemné udalosti, pri ktorých oceníte pomoc silného partnera. V prípade problémov je pre vás 24 hodín denne 7 dní v týždni k dispozícii asistenčná služba ALD Assistance.

Stačí zavolať na nonstop Hot Line +421 220 602 022, pripraviť si asistenčnú kartu, ktorú ste dostali s vozidlom, a problém sa začne okamžite riešiť.  Pre využitie bezplatnej asistencie je však nutné nahlásiť udalosť na asistenčnú centrálu najneskôr nasledujúci deň jej vzniku. ALD Assistance ponúka dva druhy asistenčných programov: Euro Complex a Euro Comfort. Líšia v rozsahu poskytovaných služieb a dobe poskytnutia náhradnéhovozidla. Pri programe Euro Complex sa poskytuje na päť dní, pri nadštandardnom programe Euro Comfort na desať dní, vždy však maximálne po dobu opravy. Incidenty, poktorých je možné bezplatnú asistenciu využiť, sú v prípade oboch programov totožné. Ide o prípady, ktoré bránia mobilite, ako je porucha vozidla, dopravná nehoda či krádež auta. Asistencia sa vzťahuje i na vandalizmus, defekt dvoch a viac pneumatík a nekvalitné alebo zamrznuté palivo. Zákazník ALD Automotive dostane náhradné vozidlo aj v prípadoch nedostatku alebo zámeny pohonných hmôt, straty, zalomenia alebo zamknutia kľúčov vo vozidle či defekte jednej pneumatiky, ak sa problém nedá odstrániťv daný deň. Asistencia zasahuje aj v prípade vybitia batérie, kedy sa však preferuje výmena na mieste a nie je poskytované náhradné vozidlo. Oprava na mieste je najčastejšie využívanou službou, keďže je výhodná pre zákazníka. Ak sa problém nedá odstrániť do 60 minút, vozidlo sa odtiahne do servisu a vy dostanete náhradné auto. Samozrejme, vo väčšine prípadov sa nečaká hodinu, už pri telefonickej konzultácii sa dá zistiť, či bude poruchu schopný opraviť výjazdový mechanik, alebo sa rovno objedná odtiahnutie. Ak zákazník nevyužije službu náhradného vozidla a oprava bude trvať dlhšie ako jeden deň, má nárok na ubytovanie v hoteli až na štyri dni alebo dopravu do svojho bydliska vlakom 1. triedy. Ak by transport vlakom trval viac ako 8 hodín, má nárok na letenku ekonomickej triedy. Doprava na hotel či letisko je bezplatne zabezpečená asistenčnou službou.


ALD Assistance je neoceniteľnou pomocou aj pri pobyte v zahraničí. V prípade nedostupnosti potrebných dielov vám ich dodá bezplatne.Takisto zadarmo vám doručí potrebné doklady a dokumenty, ako aj lieky a zdravotnícke pomôcky. Pomôže aj cennými informáciami. Na Hot Line volajte, aj keď potrebujete dopravné či mototuristické informácie o vašej destinácii, rady, ako postupovať po dopravnej nehode v danej krajine, adresy a kontakty na policajné orgány, kon¬zuláty a štátne inštitúcie. Pri problémoch sa určite budú hodiť tlmočnícke služby aj informácie o pravidlách cestnej premávky, aby ste vedeli, či máte pravdu vy alebo miestna polícia. V takýchto situáciách je pomoc skutočne neoceniteľná.

 


Výnimočná ponuka na skvelé vozidlo

Nová KIA cee´d už od 199 € bez DPH mesačne

Vážený obchodný partner,

dovoľujeme si vás informovať o časovo limitovanej akcii na model nová Kia cee´d (MY2016). Pre objednávky vozidiel v termíne do 31. augusta 2016 bude uplatnená špeciálna fleetová zľava pre operatívny leasing 27 % z cenníkovej ceny vozidla, namiesto štandardnej zľavy 13 %.

 

Kia cee'd Gold Hatchback 1.0 T-GDi 88kW/120k, M6


ABS (protiblokovací systém) + BAS (brzdový asistent) + ESS (signalizácia v prípade núdzového brzdenia), ESC (elekt. stabilizačný systém) + HAC (asistent pre rozjazd do kopca) + VSM (ovládanie stability vozidla), 6 x airbag, Idle Stop & Go (ISG - Štart & Stop systém), vyhrievané predné sedadlá a volant, dvojzónová automatická klimatizácia (s funkciou automatického odhmlievania skiel), zadné parkovacie senzory, tempomat s obmedzovačom rýchlosti,  USB a i-Pod vstup + palubný počítač, rádio s farebným TFT LCD displejom, CD a MP3, 6 reproduktorov, AUX, dotykovou obrazovkou a zadnou parkovacou kamerou, svetelný senzor, predné svetlomety do hmly, 16“ disky z ľahkej zliatiny, …

 

Kia cee'd Sportswagon 1.0 T-GDi


ABS (protiblokovací systém) + BAS (brzdový asistent) + ESS (signalizáciav prípade núdzového brzdenia), ESC (elekt. stabilizačný systém) + HAC (asistent pre rozjazd do kopca) + VSM (ovládanie stability vozidla), 6 x airbag, Idle Stop & Go (ISG - Štart & Stop systém), vyhrievané predné sedadlá a volant, dvojzónová automatická klimatizácia (s funkciou automatického odhmlievania skiel), zadné parkovacie senzory, tempomat s obmedzovačom rýchlosti,  USB a i-Pod vstup + palubný počítač,  rádio s farebným TFT LCD displejom, CD a MP3, 6 reproduktorov, AUX, dotykovou obrazovkou a zadnou parkovacou kamerou, svetelný senzor, predné svetlomety do hmly, 16“ disky z ľahkej zliatiny, …

 

 

 

Rozšírenie servisnej siete. Novinka pri riešení poistných udalostí.


ALD Automotive rozšírila servisnú sieť pre opravy vozidiel po poistných udalostiach o 12 nových servisov. Okrem zlepšenia dostupnosti poskytujú nové prevádzky viaceré benefity.

Ide o servisy s fleetovou akreditáciou zo siete Bosch Car Service. Aktuálne je k dispozícii 12 prevádzok, rovnomerne pokrývajúcich celé územie Slovenska. Ich vyhľadávanie je riešené rovnako ako pri ostatných servisoch cez webovú stránku aldautomotive.sk v sekcii Pre vodičov a následne v oblasti Servisy, pričom je potrebné si zvoliť sekciu Neautorizované servisy. Alternatívou je lokalizácia cez aplikáciu ALD SmartCar.

Doplnkové služby, poskytované servismi Bosch, sú uvedené v zozname. Ide najmä o poskytnutie náhradného vozidla a v prípade potreby aj pick-up servisu. Výhodou je osobnejší prístup a komunikácia so zákazníkom, ako aj promptné riešenie opravy. Servis takisto zabezpečí obhliadku vozidla likvidátorom poisťovne. Riešenie poistnej udalosti v Bosch Car servisoch je možné pre vozidlá poistné vo všetkých zmluvných poisťovniach ALD
Automotive.

Ďalšou výhodou servisov Bosch je ich certifikácia kvality v rámci siete tohto nemeckého poskytovateľa servisných služieb. Vzhľadom na to, že Bosch je popredným dodávateľom komponentov automobilov priamo do prvovýroby, servisy disponujú všetkou potrebnou diagnostikou a majú odborne zvládnuté všetky postupy prác pri opravách vozidiel.


VŠETKO V JEDNOM: NOVÁ APLIKÁCIA ALD SmartCar

Navigácia do servisu či na čerpaciu stanicu, prehľad dohodnutých služieb aj informácie o postupe v prípade krízových situácií. Nová aplikácia ALD
SmartCar výrazne uľahčí život užívateľom vozidiel, pričom budú mať všetko vždy so sebou v mobilnom telefóne.


Už žiadne papierové príručky či telefonovanie. Spoločnosť ALD Automotive vyvinula aplikáciu ALD SmartCar, v ktorej užívateľ vozidla nájde všetko, čo potrebuje pri jeho používaní. Stačí si ju stiahnuť do smartfónu alebo tabletu nasnímaním priloženého QR kódu a spárovať ju s vozidlom. V aplikácii nájdete nielen úplnú ponuku dohodnutých služieb pre Vaše auto so spoločnosťou ALD Automotive Slovakia, ale aj technické informácie o samotnom vozidle. Je v nej uložený vždy aktuálny obsah DriverSetu, ktorý obsahuje Príručku pre užívateľa vozidla, Rozsah dohodnutých asistenčných služieb a tiež materiál Celkové primerané opotrebenie s detailne opísanými akceptovateľnými a neakceptovateľnými poškodeniami pri vrátení auta s názornými fotografiami.

Informácie pre užívateľa vozidla obsahujú všetky potrebné detaily od prevzatia vozidla cez postupy a nároky pri servise, pneuservise a tankovaní, informácie o poistení, náhradnom vozidle, pobyte v zahraničí až po finálne vrátenie vozidla. V aplikácii sa tiež môžete objednať na vrátenie vozidla po ukončenom operatívnom leasingu. Veľmi užitočné sú on-line informácie o dostupných zmluvných servisoch, navigácia do najbližšieho zvoleného servisného miesta podľa zadaných parametrov, alebo k najbližšej dostupnej čerpacej stanici s ohľadom na zazmluvnené tankovacie karty. K dispozícii je aj rýchla pomoc a rada v prípade poruchy, nehody alebo zdravotných komplikácií a okamžitý kontakt na našu asistenčnú službu ALD Assistance.


Zapojení do siete. Nová etapa elektromobility


Elektrické automobily by sa mali stať viac ako len dopravnými prostriedkami. Budú mobilnými zásobárňami energie. S elektrickým vozidlom prídete do práce a keďže nemá žiadne výfukové plyny, dovezie vás priamo do kancelárie. Potom samo zaparkuje a pripojí sa na firemnú elektrickú sieť, aby napájalo váš počítač, servery i kávovar. Z práce vás odvezie domov, zapojíte ho na vašu domácu elektrickú sieť, kde sa nabije z elektrovoltaického panelu. Ak dovezie domov dosť energie, bude aj tu slúžiť ako zásobáreň elektriny pre chladničku, televízor a všetky ďalšie spotrebiče. A ak je energie v aute prebytok, môže ju majiteľ elektrického vozidla predávať do verejnej rozvodnej siete, čím mu klesne nákladová bilancia na auto.

S touto koncepciou sa už začína reálne pracovať. Nissan s medzinárodným dodávateľom elektrickej energie, spoločnosťou Enel potvrdili plány na
spustenie rozsiahleho pilotného projektu systému vozidiel v sieti (vehicle-to-grid – V2G). Súkromným a fleetovým vlastníkom vozidiel Nissan Leaf a elektrických dodávok e-NV200 umožní predávať uloženú energiu z batérií vozidiel späť do elektrickej siete. Samotné vozidlo by sa tak malo stať akousi čerpacou stanicou elektrickej energie. Rieši sa aj alternatívne dobíjanie elektromobilov. V mestskej zástavbe sa má využiť bezdrôtový prenos elektrickej energie – také isté indukčné nabíjanie, aké poznáme z domácnosti napríklad z elektrických zubných kefiek. Je bezpečné a jednoduché. Auto príde na parkovacie miesto pred bytovkou či firmou, pod ktorým je indukčný obvod, a počas státia sa bude dobíjať. Viac než polovica (54 %) dnešnej populácie totiž žije v mestách, do roku 2050 to bude dokonca 70 %, a v prípade masového rozšírenia elektromobility nebudú nabíjacie stanice kapacitne stačiť. Rozpor je zatiaľ v tom, že v elektrickej sieti je momentálne striedavý prúd a z batérií áut prúdi jednosmerný, na ktoré nedokážu domáce spotrebiče fungovať. Riešením sú dva obvody: jeden jednosmerný pre auto a fotovoltaiku a druhý striedavý. A prebytočná energia sa bude uchovávať v domácej batérii: prvá ju priniesla Tesla (Powerwall za 10 000 USD), nasledovali Daimler a Nissan (xStorage za 4000 €). A podľa najnovších informácií začínajú združenia výrobcov a distribútorov energie s producentmi elektrických spotrebičov diskutovať o tom, že na trh uvedú spotrebiče na jednosmerný prúd.


ALD seriál: Asistenčné systémy v praxi

Rear Cross Traffic Alert (RCTA)

Cúvate spomedzi zaparkovaných áut alebo z garáže a nečakane sa vám za chrbtom vynorí iné vozidlo, cyklista či chodec? Tak tomu je koniec. Systém RCTA vás na nebezpečenstvo upozorní a dokáže aj sám auto zabrzdiť.

Asistenčný systém Rear Cross Traffic Alert (RCTA), čiže upozornenie na premávku za vozidlom, využíva rovnakú radarovú infraštruktúru ako známy systém BSD, upozorňujúci na vozidlá v slepom uhle. Ide o dva SRR radary s krátkym dosahom, ktoré v novej funkcii monitorujú priestor za
vozidlom, pričom každý sníma okolie pod uhlom 120 stupňov. Ak systém zaznamená bezprostrednú hrozbu kolízie, zaznie zvukový výstražný signál a rozblikajú sa LED diódy v spätných zrkadlách. Systém však dokáže aj sám auto zastaviť tým, že sa vyvinie tlak v brzdnom systéme. Informácie radarov vyhodnocuje riadiaca jednotka na spracovanie signálu. Systém RCTA využívajú viaceré automobilové značky. Jeho finálne naladenie a využitie funkcie autonómneho brzdenia závisia od konkrétneho výrobcu automobilov.

Môžeme však očakávať, že sa podobne ako núdzové autonómne brzdenie pri jazde smerom dopredu stane čoskoro bežnou súčasťou automobilov a pri hodnotení bezpečnosti ho začne brať do úvahy aj Euro NCAP. V praxi systém funguje dobre, má však isté obmedzenia. Opatrnosť treba najmä pri cúvaní z priestoru medzi dvoma veľkými vozidlami, cez ktoré radary „nevidia“. Kriticky ho hodnotí Americká automobilová asociácia, ktorá pri testoch nezverejnenej značky zistila, že nezaregistroval 48 % motocyklov, 40 % bicyklov a 30 % chodcov. Znamená to, že aj napriek tomuto užitočnému asistentu treba aj pri cúvaní stále využívať ten najúčinnejší asistenčný systém: oči vodiča.

Zavolajte nám
+421 2 68 29 88 00